Blogger Layouts

Rumah oh rumah .

Assalamualaikum wbt . semenjak dua menjak tiga menjak aku balik dr PLKN ney . aku mmg takde keje lain la . duduk rumah jadi suri rumah spenoh mase . macam biase bangun pagi kemas rumah yg macam tongkang pecah, pinggan kotor kat dapur menimbun, sapu sampah dr dapur sampai ler verandah depan, buang sampah, buat laundry, masak n etc la .

tp tu pon mama tak bersyukur lagi aku tolong buat keje umah . aku bukan nak mengungkit tapi tu la hakikatnye . even hari cuti pun aku jugak yg buat keje umah . mama sedap brehat hari cuti . tapi still kata aku tak tolong dia, aku ney pemalas la, ape la . kadang2 aku pun tak paham . tak boleh tengok aku duduk or main laptop . ade je dia nak membebel . padahal keje2 rumah dah beres dah .


kadang2 rase macam nak menangis je . bukan ape , bila kita dah tolong buat keje tiba2 cakap kita tak buat . bile mase je keje aku ney sempurna depan mata dia ? aku dah habis pikir dah . sedih + tension. tapi ape boleh buat . whatever it is dia tetap ibu . aku pikir positif je. tak lama lg aku pun nak sambung belajar . either Matriks or IPTA . bila lg dapat tolong mama buat housework . adik2 pun busy dgn tuisyen . k lah . lega sebenarnya dah dapat tulis kat blog ney . thank you for reading . :))

No comments:

Post a Comment